falle

Alla inlägg under mars 2014

Av Synne Fahlström - 31 mars 2014 22:07

Den frågan har jag ställt mig flera gånger sedan hem komsten från sjukhuset !!!!!! Kommer jag att klara detta? Finns det någon som kan sätta sig in i hur det är ett ha förlorat närminnet och försöka få en vardag att fungera !!!!! Det är ett rent helvete Så var jag inte djupt deprimerad innan så kan jag medela att det är jag nu. Får skrivs lappar på gör det och det för att komma ihåg vad som ska göras men redan där har jag fått lägga om strategin för det räcker inte med en enkelt utlägg dom ring Helen utan det får stå dag o tid ! Detta är bara små skitsaker men som gör mig så ledsen att inte minnas. Det blir mycket gråt och tandagnisslan ......

Lyckliga Gatan Den Finns Inte Mer

Minnes luckorna är värst , blir så ledsen när barnen pratar om det eller det och jag är helt nollad i huvudet. Det går över säger dr men det gäller ju att överleva tills det gått över .

Det är som ni förstår rätt tungt nu för min del. Igår leta jag i hela Balltorp efter min bil för jag har ingen p plats på min sida jag bor utan har fått i ett område längre bort! Kom ihåg det nu när jag vet nyinflyttad och hamna på sjuk hus.......

Av Synne Fahlström - 31 mars 2014 14:07

Det är ju ingen hemlighet att jag tappat när minnet och har en whiskyröst som heter duga! Den är hemsk på morgonen och den har blivit en del av mig! Men idag väcks jag av telefon och då är rösten gräslig innan jag sjungit upp den. Det är en dam från Förbo som vill komma och göra slutbesiktningen av bostaden. Helt okey men jag hade inte papper o penna bredvid mig så jag kunde skriva upp tiden. Så efter någon timma ringer jag ner o pratar in att dom får ringa igen för jag har inget när minne! Äter lite frukost och plötsligt står det två personer från. Förbo utanför! Kvinnan hoppar på mig omg att det inte får finnas staket runt min bostad. Svarar lugnt att det tar tio minuter att ta bort o det är inga problem. Hon tittar granskande på mig och jag svarar JA jag är sjuk har fått ect o närminnet är kasst! Ja du ringde o sa att vi inte skulle komma! -nej jag bad er ringa igen för jag tappat tiden vi bestämt! Hon titta på mig som jag var knäpp. Ja då kommer det en kl 14.00 Tack för det.

Gick ut och tog bort staketet och lät mina krukor stå kvar vi får väl se om dom får vara kvar eller om dom ska bort dom med! Men jag kände mig så kränkt jag ska inte behöva förklara mig för någon om varken det ena eller andra! Tänk om jag hade haft canser i halsen och så beter dom sig så! Nej gräsligt är det må jag säga!

Det

Av Synne Fahlström - 30 mars 2014 17:22

Korthårig tik

Korthårig hane

Korthårig tik Olga

Av Synne Fahlström - 30 mars 2014 17:17

Tre färgad hane korthårig! Då charmig.

Långhårig hane brun, vit, guld

Lång hårig tik brun blir kvar i hemmet!

Av Synne Fahlström - 30 mars 2014 17:11

Det blev en tur till Olga idag! Hon var en näpen liten dam må jag sögs!

Söt som socker

Gillar att blinka vid fotografering

Om två veckor busar hon runt mina fötter !

Av Synne Fahlström - 30 mars 2014 06:58

Idag ska jag och Bo och dom små åka och hälsa på lilla Olga!!!

Mammas lilla Olga! Ska bli mysigt att se henne!

Helt okey är jag tyvärr inte! Tid är vad jag behöver! Men lätt är det inte!

Av Synne Fahlström - 30 mars 2014 06:52

Igår kom Titto o Anders å lilla Doris på besök ! Det var så skönt att få träffa dom igen, saknaden har varit stor.

Doris och Affe busa ! Dom hade nog saknat varann med.

Greja lite på utsidan igår!

Gjorde iordning inhägnaden till dom små blev nöjd!

Det är bara lite små pyssel men det kommer blommor och det är pricken över it. !

Av Synne Fahlström - 26 mars 2014 21:00

Då var den sista ect gjord och det var nog den värsta av dom alla! Vakna i urin ont i hela kroppen. Dagen har varit i gråt och ovisshet. I morgon är det utskrivning och Bosse kommer och är med på detta läkarbesöket. Det som var idag var helt meningslöst kunde inte ta till mig något av det som SAS! Var lika upprörd som igår! Lämna in anmälan på vc på avdelningen idag och inte ens då bad hon om ursäkt! Det är för jävligt. Människan är liten innanför sjukhusets dörrar å det tycker jag som ändå arbetat många år i vården! Men jag skäms över många personals uppträdande. Sen finns det fina tjejer som jobbar där med men det finns alltid rötägg i vården. Men det gör inte mindre ont för det!

Snälla låt det bända för mig nu!

Presentation


Bor med dessa små Troll.My , Affe, och Lillan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards